Audi Sverige

Bee samarbetade med Audi Sverige i över tio år. Genom åren har uppdraget varit detsamma: att skapa lojala Audikunder och öka kännedomen om Audis varumärke med devisen ”Försprång genom teknik” (”Vorsprung durch Technik”). Förutom Audi magasin arbetade Bee även med film och nyhetsbrev åt Audi Sverige.

Under de år Bee producerade Audi magasin bytte vi form på magasinet och uppgraderat innehållet ett flertal gånger. Detta i samklang med Audis varumärke och framgång som bilmärke i premiumsegmentet.

I dag ett coffeetable-magasin

Audi magasin växte från 2004 från att vara en biltidning på 64 sidor till ett coffeetable-magasin på 100 sidor. Bee arbetade även digitalt och gjorde bland annat film och Audi Sveriges nyhetsbrev.

I dag är Audi magasin nerlagt och Bee har digitaliserat det viktigaste ur magasinen på Audi webb.

Produktion från ax till limpa

När Bee arbetade med Audi magasin hade vi hand om hela den redaktionella produktionen, från första redaktions- och planeringsmötet med Audi Sverige, till leverans till tryckeriet. Stort fokus låg på bildmaterialet, då bilderna  speglar varumärkets kärna: hög känsla för kvalitet och tekniskt kunnande.

Audi magasin var delvis annonsfinansierat och annonsförsäljningen gjordes av Elite Media som är underleverantör till Bee.

Sista numret av Audi magasin 2017. Med svenska designundret Monica Förster på omslaget.

Audi magasin

Audi magasin innehöll mycket bil, teknik och design, kunnigt och personligt presenterat i till exempel provkörningar och tekniska djupdykningar. Allt i kombination med högkvalitativa bilder, så ofta som möjligt exklusivt fotograferade för svenska Audi magasin.

I magasinet mötte vi intressanta personligheter och företag, kända och mindre kända. Vi åkte på resor genom såväl vinterlandskap som grönskande sommar. Vi följde olika sporter, som racing, alpint och golf. Med mera.