Audi Sverige

Bee har samarbetat med Audi Sverige i över tio år. Genom åren har uppdraget varit detsamma: att skapa lojala Audikunder och öka kännedomen om Audis varumärke med devisen ”Försprång genom teknik” (”Vorsprung durch Technik”). Förutom Audi magasin arbetar Bee även med film och nyhetsbrev åt Audi Sverige.

Under de år Bee har producerat Audi magasin har vi bytt form på magasinet och uppgraderat innehållet ett flertal gånger. Detta i samklang med Audis varumärke och framgång som bilmärke i premiumsegmentet.

I dag ett coffeetable-magasin

Audi magasin har från 2004 till i dag vuxit från en biltidning på 64 sidor till ett coffeetable-magasin på 100 sidor.

Numera arbetar Bee även digitalt och gör bland annat film och Audi Sveriges nyhetsbrev.

Produktion från ax till limpa

Bee har hand om hela den redaktionella produktionen av Audi magasin, från första redaktions- och planeringsmötet med Audi Sverige, till leverans till tryckeriet. Stort fokus ligger på bildmaterialet, då bilderna ska spegla varumärkets kärna: hög känsla för kvalitet och tekniskt kunnande.

Audi magasin är delvis annonsfinansierat och annonsförsäljningen görs av Elite Media som är underleverantör till Bee.

Sista numret av Audi magasin 2017 är ute. Med svenska designundret Monica Förster på omslaget.

Audi magasin

Audi magasin innehåller mycket bil, teknik och design, kunnigt och personligt presenterat i till exempel provkörningar och tekniska djupdykningar. Allt i kombination med högkvalitativa bilder, så ofta som möjligt exklusivt fotograferade för svenska Audi magasin.

I magasinet möter vi intressanta personligheter och företag, kända och mindre kända. Vi åker på resor genom såväl vinterlandskap som grönskande sommar. Vi följer olika sporter, som racing, alpint och golf. Med mera.